Her budama kötü sonla bitmiyor

Ankara Büyükşehir Belediyesi geçtiğimiz ay başladığı ağaç budamalarını Ayrancı genelinde sürdürüyor. Bazı budamalar için eleştiri ve tepki toplasalar da, her budama kötü sonla bitmiyor. Budanan ağaçlar yakacak, kuş yuvası, bank olarak atölyelerde dönüştürülüyor.

Devamını oku

İtfaiye giremeyen sokaklar

Temmuz ayında Ayrancı Reşat Nuri Caddesi’ndeki bir apartmanın en üst katında yangın çıktı. Balkonda mahsur kalan küçük çocuk itfaiye ekipleri tarafından kurtarıldı. Ekim ayında ise bir olaya müdahale etmek için gelen itfaiye ekipleri Yeşilyurt Sokağına çift taraflı araç parkı nedeniyle giremedi, geri döndü. Yanan ev sizin olsaydı ve sizin arabanız nedeniyle sokağa giremeseydi ne olurdu?

Devamını oku

Ankara’nın anlatılacak nesi var ki? Urban Walks: Kent Yürüyüşleri

Avrupa kentlerinde aslında yaygın bir format olan kent yürüyüşleri 2017’den beri Ankara’da hafta sonları bir mimar ve bir sanat tarihçisi iki Ankara sevdalısı genç tarafından yapılıyor. Yürüyüşlerin çok çeşitli meslek ve yaş grubundan takipçisi ve hiçbir yürüyüşü kaçırmayan müdavimleri var. Yürüyüşlerde amaç tamamen algıyı açmak, duymak, görmek. İnsanlar o sürede “benim hak ettiğim şehir hayatı demek ki bu değilmiş. Ben bunun doğru olanını, kent hakkı olan kısmını talep edebilirmişim” diyor.

Devamını oku

Ağacı, bahçesi ve kahvesiyle Caffe Nux

İnsanlar mekan sahibi olmak konusunda çok iştahlılar, kolay ikna oluyor ve kolay sonuç almak istiyorlar. Kahve sektörü doğru lokasyon, doğru ürün ve sabır gerektiriyor. İsmi, dekorasyonu ve duruşuyla steampunk akımından esinlenen Caffe Nux, bahçesi ve kahvesiyle seviliyor.

Devamını oku

Kamusal alanı yeniden tasarlamak

Manhattan’ın merkezinden geçen ve 1800’lerin ortasından itibaren işletilen demiryolu 1941’de kapatılmasına rağmen yıkımı halk tarafından engellenerek dönüşümü sağlandı ve yeni bir işlevle kente yeniden kazandırıldı.

Devamını oku

Daha az araba, daha fazla şehir

Fernandez Lores, Pontevedra’nın kötü hava kalitesi, gençlerin büyük şehirlere göçü ve yerel ekonominin küçülmesi gibi sorunlarının tek bir çözümü olduğuna inanıyordu: Pontevedra’nın sokaklarını tıkayan arabalardan kurtulmak. Ve öyle de yaptı. Araba kullanımını şehir merkezinde yüzde 90, şehir genelinde ise yarı yarıya azalttı. Araba sahiplerinin itirazlarına cevabı ise “Belediye başkanı olarak araçlarınıza park yeri sağlamak benim görevim değil. Benim için bu, sizin bir inek veya buzdolabı satın almanız ve sonra bana bunları nereye koyacağınızı sormanız gibidir” oldu.

Devamını oku

Mahalle, mahalle dediğimiz!

Kökeni Osmanlıya kadar giden tarihçesinde mahalleler, 1948 yılında kurulan ilk semt derneğinden beri büyük şehirlerin gündemindeler. Şimdi mahalleler “kent hakkı” üzerinden yeni bir döneme geçiyor.

Devamını oku