Trafiksiz sokaklar mümkün mü?

Bir kentin sokaklarını araç trafiğine kapatmayı konuşmak, sadece bir ulaşım meselesi değil; yaşadığımız yeri birlikte yeniden tasarlamanın, mahalleye sahip çıkmanın bir yoludur.

Devamını oku

ABD’nin eski büyükelçiliği ne olacak?

ABD Büyükelçiliği’nin 1957’de taşındığı Atatürk Bulvarı’nın Ayrancı girişindeki 23 dönümlük 3. derece SİT statüsündeki büyükelçilik alanı ve tarihi bina Trabzonlu Aşhan Yemek tarafından satın alındı. Çok katlı otel olacağı konuşulan arsanın yeni sahipleri “Ankara’nın kent dinamikleri ile istişare edip, Ankara’ya yakışan bir projeyi hayata geçireceğiz” diyor.

Devamını oku

Ayrancı’da Kentsel Isı Adası Etkisi: Mahallemizden çıkan dersler

Ayrancı’daki çevresel sorunları ve kentsel ısı adası etkileri hakkında daha fazla bilgi edinmek için yaptığımız anket sonuçlarına göre, mahalle sakinleri çevresel sorunlardan endişe duyuyor ancak “kentsel ısı adası” kavramı hakkında çok fazla bilgiye sahip değiller. Bu durum, daha fazla farkındalık çalışmasının gerekli olduğunu gösteriyor.

Devamını oku

Bir Ankara hayali: Parklarla kentleşmek

Bir semti parklarıyla öldürebilir ya da yaşatabilirsiniz. Kentlerimize baktığımızda bu anlamda yapılan en büyük hata, politika üretmeden mekân üretme çabasına girilmesidir. Ankara’da bunun en somut örneğini yaklaşık 1,3 milyon m2 alana inşa edilmiş şimdilerde atıl durumda bekleyen Ankapark’a baktığımızda görebiliriz.

Devamını oku

Otomobil bağımlılığını sonlandırmanın karşısındaki engeller nasıl aşılabilir?

Otomobil bağımlılığı ile mücadele edebilmek için öncelikle lüks tüketim toplumu düşünce yapısından kurtulmamız sonrasında toplu taşıma ağları konusunda geliştirmeler yapmak, fiyat tarifelerini indirimli hale getirmek toplu ulaşımının çekiciliğini artırabilir. Otomobil esaretinden kurtarılmış kentler yaratmak mümkündür fakat bu kararlı ve sabırlı bir şekilde yol almamız gereken bir süreçtir.

Devamını oku